Thuis in jouw huis? #1

Note: Denny is niet lang na de publicatie van dit bericht geadopteerd!

Lieve lezers,

Nu ik de kans heb gekregen om dichter in contact te komen met enorm lieve en dankbare asieldieren, zowel in Portugal als dicht bij huis, deel ik ook hierover graag enkele verhalen met jullie. In blogposts zoals deze breng ik jullie dichter bij hartverwarmende viervoeters, jong en oud, in alle vormen en maten, waarvan sommige al gelukkig geadopteerd en andere nog op zoek naar hun toekomstige thuis

Omdat ik het jammer vind dat gouden hartjes van asieldieren vaak verborgen blijven achter glas en grendel en de stap hiernaartoe vaak nog een drempel lijkt, probeer ik deze afstand te verkleinen door een blik in hun leven te geven. Of je nu zelf net op zoek bent naar een huisdier of gewoon benieuwd bent naar de verhalen achter de lieve snuitjes, hier zit je goed. Laten we er meteen invliegen met een eerste vagebondje!

Meet Denny

Denny, een hartverwarmende kater met Roemeense roots, verblijft in kattenopvangVilla Vagebond“. Totdat zijn uiteindelijke gastheren hem komen oppikken, woont hij in de gezellige “strandkamer” (één van de 5 themakamers), waar hij terecht kwam na een lange reis.

denny-2

denny-5

Eerder dit jaar vloog Denny, samen met 7 lotgenootjes, vanuit Roemenië naar ons Limburg, omdat hun situatie daarachter niet meer diervriendelijk was. Zijn medereizigers hebben de weg naar hun nieuwe mandje al gevonden, maar Denny is nog steeds op zoek naar zijn definitieve thuis. Deze knapperd houdt van geduldige mensen die de tijd willen nemen om zijn wit-rosse pelske te strelen.

denny-15

Toen ik in augustus begon te helpen in het kattenasiel viel mijn oog al rap op deze driejarige, tedere Denny. Eventjes kijkt hij de kat uit de boom, maar eens je zijn vertrouwen hebt gewonnen, wordt het moeilijk je hart niet aan hem te verliezen. Denny is een stressgevoelig katje en sukkelt hierdoor af en toe met darmproblemen, maar met de steun van zijn favoriete kamergenoot Tommy slaat hij zich hier steeds weer doorheen.

denny-1

denny-16

Het grappige is dat Tommy, -de driejarige tijger die je hierboven bij Denny ziet- eerst zelf erg verlegen was, totdat Denny en de andere Roemeentjes hem deden openbloeien. Deze knapperds zoeken dan ook een adoptiemand waarin ze met zijn tweetjes kunnen kruipen en worden enkel samen geplaatst.

Een warme thuis voor de Kerstdagen staat alvast bovenaan de wishlist van deze hartendief en zijn gestreepte maatje. Meer over Denny kan je hier vinden en Tommy zijn gegevens vind je hier.

denny-11

Voor wie na het lezen van Denny’s verhaal een vraag of een tip heeft over deze posts of graag nog andere diergerelateerde dingen wilt lezen: laat het me gerust hieronder weten!

Ik spreek jullie snel weer,

Liefs,
Jozefien

 

 

Plaats een reactie